خانه / اخبار مؤسسه / مدیرعامل موسسه مطرح کرد:اعطای وام جدید تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان

مدیرعامل موسسه مطرح کرد:اعطای وام جدید تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان

 در راستای تاکیدات مدیرعامل محترم راه آهن مبنی بر توسعه خدمات رفاهی به اعضای محترم صندوق پس انداز کارکنان راه آهن، هیات مدیره شرکت راه آهن با پیشنهاد موسسه مبنی بر پرداخت وام جدید به اعضای صندوق موافقت کردند.

عبادالله فروزش در گفت و گو با روابط عمومی موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و اعیاد شعبانیه گفت: به فضل الهی در راستای ارتقاء خدمات و افزایش خرسندی اعضای صندوق کارکنان راه آهن، پرداخت وام جدید کارمزدی و ارزان به تصویب مدیرعامل محترم راه آهن رسید. در این راستا تفاهم‌نامه بانکی به امضا رسانده‌ایم تا در پی آن شرایط بسیار مناسبی را برای اعطای وام به اعضا ایجاد کنیم.

رئیس هیات مدیره موسسه در ادامه به تاکیدات مدیرعامل محترم راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای لزوم افزایش خدمات رفاهی به اعضای صندوق اشاره کرد و در تشریح جزییات وام‌های تصویب شده گفت: سیاست گذاری و رویکرد مدیریتی مؤسسه به دنبال منتفع شدن بیشتر اعضا از محل درآمد حاصل از فعالیت های اقتصادی صندوق برای حفظ و افزایش اندوخته اعضا و امکانات رفاهی بوده است. در این راستا و در جهت برخورداری بیشتر اعضا از منافع آن، وام جدید ۸۰ میلیون تومانی و افزایش آن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان متناسب با میزان اندوخته هر عضو را در دست اقدام است.

او با تاکید بر اینکه وام اعطایی جدید ۴ برابر شده و از مبلغ ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: در این وام قدرت انتخاب برای اعضا محترم در مبلغ وام وجود دارد. به این معنا که در دو قالب وام قرض الحسنه ۸۰ میلیون تومان  با کارمزد ۴ درصد برای تمامی اعضا و همچنین افزایش وام از محل اندوخته تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان (به نسبت اندوخته) با کارمزد صفر تحت عنوان کلی وام سودمند را ظرف روزهای آتی به اجرا خواهیم گذاشت.

همگی بر این موضوع واقفیم که در حال حاضر پرداخت وام مذکور از طریق بانک حداقل هزینه ۲۳ درصدی برای موسسه ایجاد خواهد نمود که این موضوع نیز در جهت بهره مندی اعضا از منافع ایجاد شده خواهد بود.    

او در ادامه با بیان اینکه مبنای تشکیل مؤسسه که همان منتفع بودن بیشتر اعضا از درآمدهای مؤسسه بوده، به واقعیت نزدیک شده است. افزود: امروز از کل اندوخته اعضا بیش از ۶۵ درصد آن مربوط به حق السهم اندوخته و حدود ۳۵ درصد آن مربوط به سهمین آنان نزد مؤسسه است. به عبارتی میزان حق السهم به سهمین حدود دو برابر است. البته هر سال بخشی از حق السهم نیز به صورت نقدی به حساب اعضا واریز شده که مطمئنا این نسبت بیشتر است. تفکر مجموعه مؤسسه این است که اعضا در زمان بازنشستگی حداقل به میزان مبلغ سنوات خدمت خود، نزد مؤسسه طلب اندوخته داشته باشند.

ثبات و پایداری در تخصیص نرخ حق السهم ۴۰ درصدی به اندوخته اعضاء

او در ادامه به دیگر دستاوردهای موسسه اشاره کرد و افزود: در این سال مالی دومین رخداد مهم و مورد توجه، ثبات و پایداری در تخصیص نرخ حق السهم اندوخته ۴۰ درصد بود. بطوری که به رغم مشکلات اقتصادی و تورم حاضر میزان حق السهم تخصیصی نسبت به سال مالی قبل (۱۴۰میلیارد تومان) و با ۳۶ درصد افزایش به حدود ۱۹۱میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱رسید و در حساب اندوخته اعضاء محترم موسسه کارسازی شد. نکته مهم اینکه بخش نقدی آن نسبت به سال قبل از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد افزایش یافت که این امر با نگاه و هدف بهره مندی اعضا از حق السهم تخصیصی خود جهت رفع نیاز ها و کمک معیشت صورت گرفته است.

 اعطای ۳ دور وام قرض الحسنه ضروری به تمامی اعضای واجد شرایط به مبالغ ۲۰ ، ۳۰ و ۵۰ میلون تومانی با کارمزد ۴ درصد

مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن به ارائه گزارشی از میزان پرداخت وام در سال های اخیر پرداخت و گفت: در سه مرحله وام های به مبالغ ۲۰ ، ۳۰ و ۵۰ میلون تومانی به اعضای واجد شرایط متقاضی وام، پرداخت شده است.

فروزش در تشریح این وام ها گفت: در دور اول و در دوره زمانی ۱۶ ماهه خرداد ماه ۱۳۹۹ لغایت شهریور ماه ۱۴۰۰ تا سقف۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۳۶ ماهه، ۸۴۲۴ فقره وام به مبلغ حدود ۳۲۳ میلیارد تومان به اعضای محترم پرداخت شد.

مدیرعامل موسسه اضافه کرد: اما در بخش وام های ۲۰ و ۳۰ میلیون تومانی،  به منظور بهره‌مندی حداکثری عزیزان عضو صندوق، دو مرحله تسهیلات کوتاه مدت پرداخت شد. در دور دوم با بازپرداخت  ۱۲و ۱۸ ماهه، ۵۹۱۶ فقره وام به مبلغ حدود ۱۳۹میلیارد تومان در دوره زمانی ۱۴ ماهه اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ لغایت خرداد ماه ۱۴۰۲ به اعضای محترم پرداخت شد.

رئیس هیات مدیره موسسه افزود: در دور سوم نیز حدود ۱۲۲میلیارد تومان در  ۴۳۷۰ فقره با بازپرداخت ۱۰ ماهه، در دوره زمانی زمانی ۶ ماهه تیر ماه ۱۴۰۲ لغایت آذر ماه ۱۴۰۲ به اعضای محترم پرداخت شد.

فروزش یادآور شد: در مجموع ۱۸۷۱۰ فقره به مبلغ حدود ۵۸۴ میلیارد تومان وام قرض الحسنه ضروری پرداخت شد که به عبارتی برای تعداد ۷۰۰۳ عضو در سه دور به طور میانگین مبلغ ۸۳ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد پرداخت شد تا به بخشی از وظایف خود عمل کرده باشیم.

مدیرعامل موسسه تاکید کرد که به موازات این وام ها نیز وام قرض الحسنه اضطراری نیز به مبلغ ۱۰میلیون تومان و بدون کارمزد به تعداد  ۳۰۷۷ فقره وام به مبلغ بیش از ۲۵ میلیارد تومان اعطا شد که در طول فعالیت مؤسسه بی سابقه بوده است

فروزش در پایان یادآور شد: چنانکه هدف اولیه و غایی از تشکیل مؤسسه رفع نیازهای ضروری و ارائه خدمات رفاهی و پرداخت وام به اعضا است؛ مؤسسه باید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند و سرمایه گذاری درست در جهت کسب درآمد بیشتر و به تبع آن افزایش میزان اندوخته اعضا تلاش کند تا در سایه کسب نقدینگی مطلوب نسبت به رفع نیازهای ضروری اعضا اقدام کند. تمامی موارد عنوان شده در سایه تلاش و همت صورت گرفته بر اساس سیاستها و اهداف برنامه‌ریزی شده بدست آمده و در جهت جلب رضایت و خرسندی اعضا و رفع بخشی از مشکلات مالی آنان بوده است. ان شاءالله در ادامه با حمایت و هدایت مجمع محترم و با همکاری مجموعه مؤسسه و شرکتهای تابعه بتوانیم برای رفاه حال و آینده اعضای محترم موسسه و حفظ و افزایش اندوخته آنان برنامه ریزی بهتری انجام پذیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code