خانه / اخبار عمومی / بازسازی ۱۳۰ کیلومتر از خطوط راه‌آهن لرستان

بازسازی ۱۳۰ کیلومتر از خطوط راه‌آهن لرستان

مدیرکل راه‌آهن لرستان از بازسازی ۱۳۰ کیلومتر از خطوط راه‌آهن این استان خبر داد.

سید حسین مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، خاطرنشان کرد: راه‌آهن لرستان از سال ۱۳۲۲ تا ۹۰ به طول ۲۱۵ کیلومتر از ایستگاه اندیمشک شروع می‌شد و تا دورود ادامه داشت که ۱۵ ایستگاه بود و از سال ۹۰ دچار تغییرات شد.

وی ادامه داد: راه‌آهن فعلی لرستان به طول ۱۵۵ کیلومتر خط اصلی و بیش از ۲۸ کیلومتر خط صنعتی- تجاری و فرعی، مانوری با ۱۱ ایستگاه از مؤمن‌آباد شروع می‌شود و تا ایستگاه تنگ هفت ادامه می‌یابد که در آینده نیز راه‌آهن در دست ساخت دورود- خرم‌آباد-پلدختر و ازنا- خمین- اصفهان به آن افزوده خواهد شد.

مرتضوی با اشاره به بازسازی ۱۳۰ کیلومتر از خطوط راه‌آهن لرستان، اضافه کرد: عملیات بازسازی راه‌آهن استان با توجه به فرسودگی خط و قدمت بالای ساخت آن که ۷۶ ساله است، ضروری بود و یک بازسازی اساسی انجام شد.

مدیرکل راه‌آهن لرستان افزود: کیفیت به کار رفته مصالح و تجهیزات استفاده شده از فن‌آوری روز و متناسب با رفت و آمد قطارها و فشارهای وارده بر خط است.

وی یادآور شد: در ریل‌های جدید دیگر از اتصالی استفاده نمی‌شود و همه مسیر جوشکاری می‌شود و این نوع ریل‌ها دارای استحکامات بیشتری است و از مزایای آن می‌توان به کاهش مصرف سوخت، افزایش سرعت و به تبع آن کاهش زمان سیر قطارها و افزایش ایمنی، کاهش سوانح احتمالی و کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code