خانه / اخبار مؤسسه / برنامه های شرکت خط و ابنیه فلق برای افزایش ۱۰ درصدی نگهداری از خطوط ریلی
علیزاده

برنامه های شرکت خط و ابنیه فلق برای افزایش ۱۰ درصدی نگهداری از خطوط ریلی

مرتضی علی زاده، مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فلق در گفت و گو با روابط عمومی موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن درباره سهم این شرکت از حوزه تعمیر و نگهداری خطوط راه آهن گفت: خطوط راه آهن در کشور حدود ۱۷ هزار کیلومتر خط معادل می‌شود که شرکت خط و ابنیه فلق نزدیک به ۱ هزارو ۱۰۰ کیلومتر از این خطوط را تعمیر و نگهداری می کند که این میزان از نگهداری خطوط نزدیک به ۷ درصد از کل خطوط راه آهن را شامل می‌شود.

او اضافه کرد: با برنامه ریزی هایی که در این بخش انجام داده ایم، بنا داریم تا توسعه نگهداری خطوط ریلی در شرکت را از یک ناحیه به حداقل دو ناحیه یعنی حدود ۱۰ درصد افزایش دهیم.

علی زاده ادامه داد: شرکت هایی که در زمینه تعمیر و نگهداری خطوط راه آهن فعالیت دارند محدود به حدود ۷ شرکت هستند. با توجه به اینکه فعالیت در این حوزه نیاز به تخصص های فنی در زمینه خطوط ریلی را دارد، شرکت های زیادی در این حوزه وارد نشده اند. پیشرفت در این حوزه نیاز به تجهیزات و ماشین آلات تخصصی در حوزه تعمیر و نگهداری دارد. این موضوع علاوه بر بالا بردن خدمات جهت کیفی سازی خطوط، نیاز به نیروی انسانی را هم کاهش می دهد.

علیزاده در ادامه به وجود تحریم ها و جلوگیری از ورود ماشین آلات مخصوص حوزه نگهداری خطوط اشاره کرد و گفت: با جرثقیل ریلی که سال گذشته در شرکت خط و ابنیه فلق خریداری شد، در میزان خدمات ارائه شده، پیشرفت بسیار زیادی را شاهد بودیم. مکانیزه کردن امکانات از اصلی ترین اهداف تبیین شده خط و ابنیه فلق است.

مدیرعامل شرکت خط و ابنیه فلق با بیان اینکه سهم خط و ابنیه فلق از بازسازی و نوسازی خطوط راه آهن طی دو سال گذشته قابل توجه است، افزود: با توجه به کاهش بودجه عمرانی در بیشتر بخش های مختلف کشور، موضوع نوسازی خطوط ریلی هم به طبع محدود شد. اما با همه این موضوعات، سال گذشته و تا امروز نزدیک به ۱۶ کیلومتر از خطوط ریلی کشور توسط شرکت خط و ابنیه فلق در حال نوسازی است که از این میزان ۷ کیلومتر در سال گذشته افتتاح شده و باقی مانده آن ان شاالله در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

او تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه های ما برای آینده این است که با توجه به پتانسیل و تجربیاتمان در بازسازی و بهسازی خطوط، سهم خود را در این حوزه وهم چنین احداث خطوط ریلی در کشور افزایش دهیم.

علی زاده گفت: نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد حجم عملیات در موضوع نوسازی خطوط در شرکت بالاتر رفته که امیدوار هستیم در سال جاری و سال آینده این میزان باز هم افزایش خوب و مناسب پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code