خانه / اخبار مؤسسه / معرفی یک فناوری نوآورانه در شرکت فلق

معرفی یک فناوری نوآورانه در شرکت فلق

در عصر فراصنعتی، دانایی وکارآفرینی بواسطه رشد تصاعدی علم و ورود محصولات و خدمات جدید به بازار، همه شرکت ها و سازمانها برای بقا نیازمند اندیشه های نو و نظرات تازه اند در این راستا نوآوری فناورانه راه ورود به روشی جدید است تا  شرکت کنترلش را بر محیط (بازار) افزایش دهد. زیرا فناوری انتقال ارزش مرتبط با اطلاعات از یک سازمان ارائه دهنده خدمات یا کالای جدید به سازمان خدمات گیرنده یا مصرف کننده است. به طور خاص، نوآوری فناورانه معرفی یک محصول جدید یا محصول بهبود یا توسعه یافته مهم به بازار است که به نحو موفقیت آمیزی به نیاز بازار پاسخ می دهد و این نتیجه تعامل شرایط بازار از یک طرف و امکان بهره مندی سهم فناوری و دانش علمی از طرف دیگر است. بر این اساس نوآوری ابزاری در چندین نوع است که اجازه می دهد شرکت ها فعالیت های جدید را در بازار دنبال نمایند. و در این بین شرکت ها و سازمان ها بیشتر به دارایی های نامشهود خود یا شرکت های دانش بنیان همکار که همانا کارآفرینان، مخترعان و مکتشفان هستند، چشم دوخته اند بطوریکه وجود کارآفرینان و انسان های خلاق و نوآور در عصر دانایی، دانش محوری و اینفوکراسی بیشتر آشکار می گردد.

فناوری در شرکت فلق :

     در راستای سیاست ها و برنامه های فناورانه مجمع شرکت مبنی بر استفاده از فناوری های جدید و ارائه خدمات با کیفیت، دقیق، سریع و ایمن به مشتریان و پاسخگویی به نیاز بازار همزمان با رشد تکنولوژی،  شرکت خط و ابنیه فلق نیاز های فناورانه خود را با در نظر گرفتن ماموریت، چشم انداز و تحلیل SWOT  تعریف و به شرح ذیل ارائه نموده است.

۱- درزین بازرسی خطوط راه آهن

     در این طرح که مهمترین اهداف آن افزایش سرعت، دقت و کاهش هزینه های بازرسی فنی خطوط راه آهن در راستای انجام هرچه بهتر خدمات بازرسی قراردادهای نت و همچنین ورود به بازارجدید بازرسی فنی می باشد. شرکت خط و ابنیه فنی فلق به همراه یک شرکت دانش بنیان نسبت به ساخت و بهره برداری از سامانه درزین بازرسی خطوط راه آهن مشارکت دارند .بر این اساس مد نظر است
سیستم های تست التراسونیک(UT)، ژئو رادار(GPR)، بازرسی هندسه خط (TGI)، پردازش تصویر(Image Processing)  و (GPS) بر روی یکدستگاه درزین نصب و با استفاده از نرم افزارهای مرتبط، فعالیت های بازرسی هندسی و مکانیکی و تحلیل های مرتبط با داده و استخراج نتایج بازرسی انجام پذیرد.

 

۲- سامانه هشدار دهنده محل کار کارگران .

       در این طرح که مهمترین هدف آن افزایش ایمنی کارگران کارگاههای نگهداری و تعمیرات خطوط و سازه های در در جوار خط گرم و سیر ایمن و روان قطارها از محدوده کارگاهها می باشد در نظر است با استفاده از فناوری های روز شامل نصب یگ گروه سنسور تشخیص ورود قطار(دو عدد سنسور جهت نصب در ۱۰۰۰ متری طرفین کارگاه) و سامانه های رادیویی(فرستنده و گیرنده) و سیستم های هشدار دهنده ( نوری، صوتی و ارتعاشی) ورود قطار به کارگران، اپراتورموتورآلات و رانندگان ماشین آلات سبک و سنگین در کارگاه اطلاع رسانی شده تا بموقع با جمع آوری ابزار و فاصله گیری از خط گرم اقدام نمایند.

 

۳- بکارگیری سامانه هشدار دهنده مناطق تقلیل سرعت در خطوط تحت بهره برداری. 

     در این طرح که مهمترین هدف آن افزایش ایمنی سیر قطارها در محدوده های دارای  تقلیل سرعت می باشد در نظر است با استفاده از فناوری های روز شامل نصب یگ گروه سنسور تشخیص قطار(دو عدد سنسور جهت نصب در فاصله مناسب از محل تابلوهای تقلیل سرعت طرفین محدوده)، سیستم های رادیویی و هشدار دهنده ( نوری، صوتی) می باشد ورود و خروج قطار از محدوده تقلیل سرعت را به رانندگان وسائط نقلیه ریلی اعلام می نماید تا با تنظیم بموقع سرعت ورود و خروج قطار از محدوده تقلیل سرعت سیر ایمنی را داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code