خانه / اخبار مؤسسه / منطقی‌سازی بهای تمام شده و توسعه همراه با رفاه شاخص‌های بودجه ١۴٠٠

منطقی‌سازی بهای تمام شده و توسعه همراه با رفاه شاخص‌های بودجه ١۴٠٠

محمدفرید کامران، معاون اقتصادی و برنامه ریزی موسسه صندوق پس‌انداز کارکنان راه آهن در گفت و گو با روابط عمومی موسسه بیان کرد: با توجه به اینکه بودجه به عنوان مهمترین سند عملیاتی و برنامه ریزی هر بنگاه اقتصادی و نقشه راه آینده است، رویکرد مدیریت ها برای نحوه اداره بنگاه اقتصادی از طریق بودجه های تدوین شده قابل اندازه‌گیری و رصد است.

او افزود: طی چند سال گذشته بررسی‌های کارشناسانه قابل توجهی توسط همکاران موسسه برای جمع‌آوری و تهیه اطلاعات تخصصی به منظور تهیه الگوهای قابل محاسبه و سنجش انجام شده که نیاز است مبانی اطلاعات مزبور به روز شده و به تناسب پیشرفت فعالیت ها مورد بازنگری و تدقیق قرار گیرد.

کامران اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد مبنای فعالیتها و میزان تحقق درآمدها را به گونه ای تنظیم کنیم که توسعه ی همراه با رفاه را برای همکاران شریف راه‌آهن فراهم کنیم.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی موسسه صندوق پس‌انداز کارکنان راه آهن بیان کرد: همچنان که در فراز ابتدایی اساسنامه موسسه به آن توجه و تاکید شده ارتقای سطح ارائه خدمات رفاهی به همکاران در زمینه های مختلف به عنوان موضوع محوری در دستور کار موسسه قرار دارد و قطعاً همفکری و خرد جمعی، بهتر و کاملتر می تواند این امر را محقق سازد و در این خصوص از پیشنهادها و ارائه راهکارهای جدید توسط اعضای محترم استقبال می‌کنیم.

او بیان کرد: مبانی سیاستگذاری در تدوین بودجه ۱۴۰۰ به گونه‌ای تعلق گرفته تا همزمان با ارائه طریق برای افزایش سطح درآمدها، منطقی سازی بهای تمام شده فعالیت ها به عنوان یکی از محورهای اساسی با رویکرد افزایش حاشیه سود و استفاده از ابزارهای نوین کنترلهای داخلی به شدت مورد توجه قرار گیرد.

کامران یکی دیگر از خصیصه های بودجه ۱۴۰۰ را شناسایی و مستقل کردن کسب و کارهایی که به واسطه این که در شرکت‌های بزرگ موسسه بودند مورد توجه قرار نگرفته و از بازدهی و رشد متناسب با بازار برخوردار نشده بودند عنوان کرد و ادامه داد: در این خصوص کسب و کار حمل خرده بار (توشه) و تعمیر و نگهداری واگن‌های باری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و ساختارهای پروژه ای و یا شرکتی به عنوان منابع جدید درآمدی بخشی از بودجه را تشکیل خواهند داد.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی موسسه صندوق پس‌انداز کارکنان راه آهن یادآور شد: به لطف خداوند متعال و تلاش مستمر همکاران در شرکت های تابعه بودجه سال ۱۳۹۹ با درآمد ۱۴۰۲ میلیارد تومان و ۲۳۹ میلیارد تومان سود خالص محقق خواهد شد و در صورتی که با همین روند تا پایان سال ادامه دهیم انشا الله از بودجه عبور خواهیم کرد. قابل توجه است که رشد درآمد و سود سال ۱۳۹۹ نسبت به ۱۳۹۸ به ترتیب معادل ۵۵ و ۳۷ درصد بوده است.

کامران ادامه داد: شفاف سازی تمامی اجزاء تشکیل دهنده بودجه اعم از منابع درآمدی و هزینه ای بخشی دیگر از اقداماتی بوده که در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده است و بدین ترتیب سهم افزایش تعرفه، عملکرد و بهره‌وری تفکیک شده و قابلیت اندازه گیری و گزارش دارد.

او تاکید کرد: یکی از عوامل بسیار موثر در تحقق بودجه های چند سال اخیر ابتکار عمل در برگزاری مجامع سه ماهه و رصد واقعی هرگونه انحراف مثبت یا منفی از بودجه و تحلیل و آسیب شناسی آن بوده که پیگیری انجام تکالیف به عنوان کلید واژه و رمز موفقیت می توان به شمار آورد.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی موسسه صندوق پس‌انداز کارکنان راه آهن: با توجه به نوسانات اقتصادی بسیار زیاد در کشور انعطاف پذیری و تعدیل به موقع بودجه بعد از برگزاری مجامع سه ماهه یکی دیگر از اهرم ها برای منطقی سازی و توازن رشد مد نظر قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code