خانه / اخبار مؤسسه / منظور از خدمات آنلاین بیمه چیست؟

منظور از خدمات آنلاین بیمه چیست؟

رقیه پندمی / عضو هیات مدیره شرکت جاده ابریشم

 هرچه جلوتر می رویم مشکلات انسان ها نیز بزرگتر و زندگی ها ماشینی تر می شود. قطعا ضرب المثل وقت طلاست به گوشتان خورده است. یکی از مهم ترین مواردی که می توان از آن به عنوان انقلاب جدید در دنیای امروز یاد کرد اینترنت و در ادامه آن خرید اینترنتی است. این روزها مردم فرصت چندانی نداشته و سعی می کنند تمام کارهای خود را از طریق اینترنت و به اصطلاح آنلاین انجام دهند؛ از خرید وسایل مورد نیازشان گرفته تا پرداخت قبوض، کارهای بانکی و عملیات های بیمه ای، می توانند نمونه های خوبی در این جهت باشند.
با پیشرفت تکنولوژی و کسب و کار های اینترنتی در دهه اخیر، شرکت های بیمه نیز در این زمینه پیشرفت های چشمگیری داشته و دارند. کمتر کسی فرصت این را دارد که در صف های طولانی بانک ها باشد آن هم برای انجام عملیات های ساده ی بانکی. این موضوع برای خدمات بیمه ای نیز بسیار پر رنگ از گذشته است. مراجعه به دفاتر بیمه، پر کردن فرم های متعدد و انتظار در صف های طولانی از مواردی است که افراد را از مراجعه به نمایندگی های مجاز منع می کند.

خوشبختانه شرکت های بیمه توانسته اند در امر فروش آنلاین بیمه پیشرفت های قابل توجهی به دست آورند. شرکت های بیمه برای جذب مشتریان بیشتر دائما در حال به روز رسانی سیستم های اینترنتی و آنلاین خود هستند و راه را برای مشتریان خود ساده و هموار می سازند. سوالی که در این میان پیش می آید، این است که خرید اینترنتی بیمه چه مزایایی دارد؟ در ادامه برخی از این مزایا را برایتان شرح می دهیم.

در بحث بیمه از نظر ارایه کنندگان خدمات آن، اولین تاثیر بزرگی که فروش آنلاین بیمه دارد، امکان دریافت بازخورد ها و اطلاعات بیش تر از متقاضیان بیمه و یا بیمه شدگان توسط بیمه گران است که این امر موجب افزایش امکان کسب رضایت مشتریان توسط بیمه گر می شود. هم چنین استفاده از بیمه آنلاین باعث کاهش قابل توجه هزینه ی تولید مدارک و اسناد بیمه ای، کاهش هزینه ها در فضای رقابتی و مدیریتی می شود.
حتی اگر در حین عملیات خرید بیمه هرگونه اطلاعات نادرست و تکراری ایجاد شود؛ اطلاعات وارد شده به سرعت و بسیار راحت کشف و حذف می شوند و اطلاعات باقی مانده در بیمه آنلاین از هر نظر قابل اطمینان تر هستند. از طرف دیگر از نظر مشتریان بیمه، صرفه جویی در وقت، هزینه ی رفت و آمد، حذف هزینه های ناشی از نقش واسطه ها در امر فروش بیمه نامه ها و امکان انتخاب آگاهانه و دقیق بیمه نامه، جزو اصلی ترین مزایای بیمه اینترنتی محسوب می شوند. مجموع این مزایا علاوه بر صرفه جویی اقتصادی موجب صرفه جویی در منابع اقتصادی کشور نیز می شود.

چند کاناله شدن فروش بیمه دیگر تاثیر بزرگی است که بیمه آنلاین در بازار بیمه جهان گذاشته است. به عبارت دیگر انجام تبلیغات سنتی از طریق یک دفتر نمایندگی بیمه به تنهایی جوابگوی نیازهای نوین بیمه ای در جهان پر از ارتباطات و پر از اطلاعات امروزی نیست. استفاده از اینترنت و گوشی های هوشمند؛ نقش واسطه ها را در بیمه آنلاین کم تر کرده و امکان بازاریابی فروشندگان بیمه را نیز افزایش داده است.
در یک نگاه وسیع تر، کاهش هزینه های فروش بیمه نامه از طریق فروش بیمه اینترنتی، بر میزان سود دهی صنعت بیمه در تمامی سطوح آن مانند شرکت های بیمه، نمایندگان، کارگزاران و بازاریاب ها؛ اثری مثبت خواهد گذاشت. به این ترتیب شرکت های بیمه در میان مدت و درازمدت؛ قدرت مانور بیش تری در اعطای خدمات  بیمه ای بهتر و متنوع تر به مشتریان بیمه خواهند داشت و نیز از توان جبران بیش تر خسارات بیمه شده در سطوح خرد و کلان برخوردار خواهند شد.

نکته قابل توجه دیگر این است که در بیمه آنلاین هیچ نقطه ی توقفی به عنوان بهترین حالت وجود ندارد و برای موفق شدن در زمینه ی بیمه آنلاین باید همیشه از نظر فناوری و زیر ساخت های لازم، ارتقاء یافت و به روز بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code