خانه / اخبار مؤسسه / پیشرفت ۷۰ درصدی مراحل راه‌اندازی کارگاه تعمیرات اساسی چرخ و محور در کارخانه تعمیرات واگن سیرجان
شول

پیشرفت ۷۰ درصدی مراحل راه‌اندازی کارگاه تعمیرات اساسی چرخ و محور در کارخانه تعمیرات واگن سیرجان

علی شول، مدیر کارخانه تعمیرات واگن سیرجان شرکت راه آهن کشش، در گفت و گو با روابط عمومی موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن، درباره فعالیت این کارخانه گفت: کارخانجات تعمیرات واگن سیرجان از مهرماه ۱۳۹۸ توسط شرکت راه آهن کشش در سوله ای به وسعت ۲۵۰۰ متر مربع راه اندازی و شروع به کار کرد و به موازات تجهیز و راه اندازی کارگاه در آبانماه همان سال موفق به اخذ مجوز تعمیرات اساسی واگن باری از اداره کل واگنهای باری راه آهن جمهوری اسلامی ایران شد.

او هداف از راه اندازی این کارخانه را تعمیرات اساسی و بازسازی بدنه واگنهای ملکی شرکتهای زیر مجموعه موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن عنوان کرد و ادامه داد: این تعمیرات ابتدا با واگن لبه بلند اروپایی راه آهن حمل و نقل شروع شد. در اوایل کار به علل مختلف از جمله فقدان نیروی کار ماهر و کمبود تجهیزات کارگاهی لازم، قادر به انجام تعمیرات بیش از ۱۵ دستگاه واگن در ماه نبودیم، اما به مرور زمان و با کسب تجربه پرسنل و تکمیل تجهیزات کارگاه، در حال حاضر قادر به انجام تعمیرات اساسی تعداد ۲ دستگاه واگن باری در هر روز کاری هستیم.

مدیر کارخانه تعمیرات واگن سیرجان شرکت راه آهن کشش افزود: بزرگترین چالش ما در حال حاضر، تامین چرخ و محور از دیگر شهرستانها است و عدم تامین به موقع چرخ و محور باعث کند شدن روند کار میشود. شرکت از همان ابتدا قصد راه اندازی کارگاه تعمیرات اساسی چرخ و محور در این کارخانه را داشت که به دلیل برخی مشکلات با تاخیر مواجه شد. البته در حال حاضر این موضوع با ۷۰ درصد پیشرفت در حال پیگیری بوده و امید است تا آبان ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

شول تاکید کرد: با توجه به پتانسیل این کارخانه، در صورت افزایش نیروی کار متخصص و راه اندازی کارگاه چرخ و محور، ظرفیت تعمیر ۴ دستگاه واگن در روز به عنوان هدف عملیاتی کارخانه در نظر گرفته شده است.

مدیر کارخانه تعمیرات واگن سیرجان شرکت راه آهن کشش افزود: چشم انداز بلند مدت شرکت راه آهن کشش در زمینه تعمیرات اساسی واگن، پوشش تعمیرات کلیه ناوگان های متعلق به شرکت های زیر مجموعه موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن میباشد. امیدواریم با همت پرسنل سخت کوش راه آهن کشش و یاری مدیران و مسئولین محترم این امر به زودی تحقق یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code