خانه / اخبار عمومی / اولویت اصلی‌ام در حوزه حمل و نقل، حوزه ریلی است

اولویت اصلی‌ام در حوزه حمل و نقل، حوزه ریلی است

وزیر راه و شهرسازی، در مراسم ورود ۴۲۸ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده به شبکه ریلی کشور، تاکید کرد: اولویت اصلی من در حوزه حمل ونقل، حوزه ریلی است چرا که قدرت سیاسی، اقتصادی و ارتقای ثروت عمومی، افزایش امنیت جانی مردم، ارزانی کالا و خدمات از این مسیر می‌گذرد.
به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مراسم ورود ۴۲۸ دستگاه ناوگان تولید داخل و بازسازی شده به شبکه ریلی کشور که با حضور دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر و مدیرعامل راه‌آهن روز سه‌شنبه مورخ ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در ایستگاه راه‌آهن تهران، برگزار شده بود، ضمن خداقوت به مدیران و تلاشگران راه‌آهن اظهار کرد: جهت گیری اصلی وزارت راه و شهرسازی، پیشران پیشرفت کشور در توسعه است و صنعت ریلی در صدر این پیشران قرار دارد.
وی تاکید کرد: نمی‌توان درباره پیشرفت کشور صحبت کرد و نظام حمل‌ونقل آن را در نظر نگرفت.
دکتر بذرپاش اظهار داشت: در مطالعه دلایل پیشرفت کشورهای توسعه یافته، قطعا نخواهید دید که صنعت حمل‌ونقل آن غیر پیشرفته یا نامناسب باشد.
وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در صنعت حمل‌ونقل نیز صنعت ریلی اصلی ترین صنعت است.
وی همچنین، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران تصریح کرد: باید مکانیزم‌های تشویقی را تقویت کنیم تا هرچه بیشتر حمل‌ونقل و جابجایی بار و مسافر را به حوزه ریلی انتقال دهیم و این کار جز با افرایش جذابیت سرمایه‌گذاری در این حوزه ممکن نیست چرا که منابع دولتی پاسخگوی ارتقای کیفیت این حوزه نخواهد بود.
دکتر بذرپاش، با بیان اینکه وارث انباشته‌ای از عقب افتادگی‌ها در این بخش هستیم، تایید کرد: باید بدانیم که صنعت ریلی ما در صدر عوامل پیشران قرار دارد و جهت‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما برای افزایش انگیزه بخش خصوصی و دولتی، برای رونق این حوزه است.
وی افزود: هنوز به ۳۰ درصد سهم بار در ریل نرسیدیم و در میزان ۱۰ درصدی قرار داریم.
وزیر راه و شهرسازی، با تاکید بر رقابت پذیر کردن کالا و خدمات گفت: در زنجیره تامین و تولید کالا و خدمات، باید همه فاکتورها را برای کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمت پایین بیاوریم که البته با دستور و حرف ممکن نیست.
وی تاکید کرد: توسعه حمل‌ونقل به ویژه حوزه ریلی، تاثیر مستقیم در پیشرفت کلی کشور دارد و فعال شدن بخش خصوصی در حوزه نوسازی اقدام قابل توجهی است که باید بیشتر به آن توجه شود.
دکتر بذرپاش با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه حمل‌ونقل ریلی و موقعیت ژئوپلیتیک کشور گفت: این موقعیت خدادادی کشور ماست که هر کشوری برای کاهش هزینه‌ها و زمان عبور کالای خود باید از مسیر ایران بگذرد.
وی با اشاره به اینکه کاهش ۷برابری مصرف انرژی، از جمله پیامدهای توسعه حمل‌ونقل ریلی است، بیان کرد: اولویت اصلی من در حوزه حمل ونقل، حوزه ریلی است چرا که قدرت سیاسی، اقتصادی و ارتقا ثروت عمومی، افزایش امنیت جانی مردم، ارزانی کالا و خدمات از این مسیر می‌گذرد.
وزیر راه وشهرسازی ارزش ناوگان جدید را بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امروز در بخش تکنولوژی و فناوری، کمتر بخشی است که جوانان ایرانی به آن دست نیافته‌اند و از همه توان و تخصص جوانان ایرانی در حوزه تکنولوژی و فناوری استفاده می‌کنیم و کمبودی در این حوزه نداریم.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، عذرخواهی از مردم، در صورت ارائه خدمات نامطلوب و یا تاخیر در قطارها و پروازها، درصورتی که قصور از جانب مجموعه باشد، الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code