خانه / اخبار مؤسسه / مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان از چگونگی پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی می گوید؛ از افزایش ۲۳۰ درصدی مبلغ وام تا اولویت بندی کارکنان براساس کمترین میزان حقوق دریافتی

مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان از چگونگی پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی می گوید؛ از افزایش ۲۳۰ درصدی مبلغ وام تا اولویت بندی کارکنان براساس کمترین میزان حقوق دریافتی

مجتبی شیواپور، مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن گفت: یکی از اهداف تعریف شده در اساسنامه و به تعبیری هدف اصلی از تشکیل صندوق، رفع نیازهای ضروری اعضاء است.

او افزود: البته در این راستا و در جهت انجام اینگونه امور در طول سالیان گذشته، علیرغم استمرار فعالیت ها، شدت و ضعف هم وجود داشته است.

 مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن ادامه داد: در مدت زمان حضور اینجانب در این مجموعه سعی شد تا با بهره گیری از امکانات مالی موسسه، رفع نیازهای ضروری اعضاء مورد توجه قرار گیرد. از طرف دیگر، پیام هایی هم که از کانال های مختلف توسط اعضاء می رسید مبین این واقعیت بود که ایشان بیشتر به دنبال رفع نیازهای معیشتی بوده و در همین جهت دریافت وام های متنوع و مختلف را بیشتر می‌پسندند.

مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن افزود: جلب رضایت و ایجاد انگیزه در اعضاء صندوق به عنوان بخش مهمی از ارکان مختلف شرکت راه آهن نیز امری ضروری است و با توجه به وظیفه محوله در اساسنامه موسسه جهت رفع نیازهای اقتصادی و معیشتی و ارائه خدمات رفاهی به اعضای زحمت کش شاغل در مجموعه  راه آهن، ایده پرداخت وام با استفاده حداکثری از توانایی مالی موسسه و تلاش برای تامین منابع مورد نیاز از سایر مراکز مالی، جهت پرداخت به تمامی اعضا در کمترین زمان ممکن، برنامه ریزی و کلید خورد .

شیواپور ادامه داد: به رغم وضعیت جاری اقتصادی و اهدافی که برای سرمایه گذاری جهت حفظ ارزش اندوخته اعضاء متصور شده بودیم با برگزاری جلسات متعدد تخصصی و کارشناسی، به این جمع بندی رسیدیم که  مبلغ وام را که حدود پنج ماه قبل ۵۰ درصد( از یکصد میلیون ریال به یکصد و پنجاه میلیون ریال) افزایش یافته بود، با رشد حدود ۲۳۰ درصدی به پانصد میلیون ریال رسانده و با کارمزد ۴ درصد در اختیار اعضاء قرار دهیم.

او تاکید کرد: این امر از آن جایی حائز اهمیت است که معتقد هستیم اعضاء باید از وام ارزان بهره مند شوند. موضوع پرداخت وام و رفع نیازهای ضروری کارکنان آنقدر مهم بود که مدیرعامل و اعضاء هیات مدیره محترم شرکت راه آهن به جد پیگیر اجرایی شدن این پیشنهاد بودند و جلسات متعددی نیز در این زمینه برگزار کردند.

این مقام مسئول افزود: بنابراین تسریع درمحقق شدن و تلاش برای انجام آن در سر لوحه کارها قرار گرفت. در این ارتباط، جهت تامین حداکثری منابع مالی، با بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی برگزار شد و نهایتا پس از رایزنی‌های فراوان، دو تفاهم نامه جهت پرداخت وام از منابع ترکیبی موسسه و آنان  به امضا رسید.

او یادآورد شد: البته موضوع دیگری که در این جلسات بر روی آن تاکید وجود داشت این بود که الویت بندی این وام ها به گونه ای باشد که همکارانی که کمترین میزان دریافتی از حقوق را دارند، در اولویت و در ابتدای لیست قرار گیرند.

شیواپور در ادامه با بیان اینکه تمامی تلاشها جهت تسریع در پرداخت وام ها است بیان کرد: در خصوص اقدامات و تصمیمات ماخوذه در پرداخت  وام به اعضای صندوق، در فاز اول تصمیم بر پرداخت وام  به تعداد ۲۸۴۰ نفر از طریق دو سازمان فوق الذکر بوده که تلاش‌های همکاران من در مجموعه صندوق طی  یک ماه اخیر منجر به پرداخت وام برای تعداد حدود دو هزار نفر و مبلغ بالغ بر ۷۴ میلیارد تومان شده است و تمامی تلاش موسسه بر این است که انشاء الله تا قبل از پایان سال مالی موسسه (پایان خرداد ماه ۱۳۹۹) الباقی نیز از این وام بهره مند شوند. همچنین برای سال مالی آینده، با تامین منابع بیشتر و مساعدتهای لازم و تلاش مجموعه موسسه، استارت برای پرداخت وام به الباقی اعضای محترم زده شده تا تمامی اعضاء در مدتی کوتاه این وام را دریافت کنند.

منبع: نشریه ره آورد صندوق-خرداد۹۹

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code